Hei, jeg heter Chatbot. Hva kan jeg hjelpe med?
14 des

Animasjon i PowerPoint 14. desember

Tir 14 desember kl. 09:00 - 12:00

Online - Digitalt kurs

Online – Digitalt kurs 1111 Digitalt kurs
Tir 14 desember 2021 kl. 09:00 – 12:00
Påmeldingsfrist: Fre 10 desember 2021

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage en mer dynamisk presentasjon for fremvisning.

På dette kurset vil vi vise deg hvordan du kan benytte animasjoner og bevegelsesbaner i dine presentasjoner for å fremme ditt budskap på en mer dynamisk og spennende måte.

PowerPoint gir deg muligheter for å legge inn animasjoner og bevegelser på elementer du har plassert på dine lysbilder. I tillegg kan du benytte ulike overgangseffekter og automatikk ved overgang mellom lysbilder.

Vi viser deg hvordan du kan bruke animasjon for å få til inngangseffekter, uthevingseffekter og utgangseffekter på elementer du har i dine lysbilder. Vi viser hvordan du kan animere tekst, figurer og bilder. I tillegg vil vi også gå litt gjennom hvordan du kan sette inn lyd og video, og få til en god flyt i hvordan lyd og video spilles av i din presentasjon. Vi viser deg også hvordan du kan lage bevegelsesbaner for å få ulike elementer til å bevege seg akkurat dit du vil på lysbildet.

Forkunnskap: Du må kunne det grunnleggende innen det å lage en PowerPoint-presentasjon.

Du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til kurset så vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne.

Vi vil ta et opptak av webinaret, og dette vil bli delt med deltakere i etterkant slik at du kan se det på nytt hvis du ønsker. Det er kun de som deltar på webinaret som får opptak. Vi kan ikke dele dette hvis du ikke deltar på grunn av personvernregler. Opptaket kan ikke deles med andre.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 26 år.

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.