11 mar

Tor 11 mars 2021 kl. 10:30 – 10:45
Påmeldingsfrist: Tor 11 mars 2021

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

I disse tider hvor mange får en annerledes hverdag med hjemmekontor, kanskje også karantene eller isolasjon, så endrer hverdagen seg for hele familien. Man har ikke de samme rutinene eller kan møte andre på samme måte som før. Det fører ofte til at man er mindre fysisk aktiv, spiser mindre regelmessig, og kanskje sover mye mer eller mindre enn normalt. De fleste har mye skjermtid.

Synergi Helse anbefaler å opprettholde fysisk aktivitet og aktive avbrekk i hverdagen. Mer overskudd og energi vil være positivt for vår fysiske og psykiske helse. Derfor tilbyr nå Finansforbundet energipauser «live» via Teams med en instruktør fra Synergi Helse.

Dette er et tiltak som kan forebygge plager i muskel/skjelettapparatet og gir:

• Økt blodsirkulasjon
  • Avspenning i nakke/skuldre som motvirker plager
  • Økt styrke i viktige muskelgrupper som motvirker belastningsplager
  • Bedre smidighet og bevegelighet
  • Ved bevegelse «smøres» leddene og forebygger slitasje.

Det er enkle øvelser til musikk. Varighet; 10-12 min. Energipausen gjennomføres via Teams torsdag 11. mars kl.10.30. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til webinaret vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne. Lenken sendes deg på mail dagen før! (begrenset med plasser)

Se videosnutt for inspirasjon til deltakelse og meld deg på!