Hei, jeg heter Chatbot. Hva kan jeg hjelpe med?
16 nov

Excel praktiske funksjoner 16. november

Tir 16 november kl. 09:00 - 12:00

Digitalt kurs

Tir 16 november 2021 kl. 09:00 – 12:00
Påmeldingsfrist: Man 08 november 2021

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

På dette kurset vil vi gjennomgå noen nyttige verktøy og funksjoner som er tilgjengelig i Microsoft Excel!

• Bruke tema i Excel – tilpass designet til bedriftens farger
  • Jobbe med tekst
    • Slå sammen tekst fra flere celler
    • Dele opp tekst i flere kolonner
    • Rask utfylling
    • Hente data fra tekstfiler og CSV-filer
  • Formatering av celler som tekst eller tall med ulike tallformater inkludert spesielle og egendefinerte formater
  • Datavalidering og nedtrekksliste
    • Datavalidering hjelper deg å bestemme hva brukeren skal kunne taste inn i en celle slik at data blir lagt inn korrekt. Brukere kan også velge verdier fra en liste du oppretter
  • HVIS-funksjon inkludert sammensatte funksjoner
  • FINN.RAD – oppslagsfunksjon
  • HVISFEIL – når du får feilmeldinger i formler kan du bruke disse funksjonene til å overtrykke og håndtere feil med for eksempel en feilmeldingstekst som «Feil i beregning»
  • Betinget formatering basert på verdier i andre celler
  • Jobbe med ark og ark-grupper
  • Beskytt ark og arbeidsboken
  • Deling i skyen – lagring i OneDrive

Forkunnskap:
Deltatt på kurset Excel smart og effektivt eller har tilsvarende kunnskap. Vi forutsetter at du har jobbet med Excel tidligere og at du har forståelse for hvordan du bygger formler og funksjoner.

Du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til kurset så vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne.

Vi vil ta et opptak av webinaret, og dette vil bli delt med deltakere i etterkant slik at du kan se det på nytt hvis du ønsker. Det er kun de som deltar på webinaret som får opptak. Vi kan ikke dele dette hvis du ikke deltar på grunn av personvernregler. Opptaket kan ikke deles med andre.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 26 år.

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.