08 feb

Ons 08 februar 2023 kl. 09:00 – 12:00
Påmeldingsfrist: Man 06 februar 2023

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

På dette kurset som er gratis for medlemmer vil vi gjennomgå noen nyttige verktøy og funksjoner som er tilgjengelig i Microsoft Excel!

Forkunnskap:
Deltatt på kurset Excel smart og effektivt eller har tilsvarende kunnskap. Vi forutsetter at du har jobbet med Excel tidligere og at du har forståelse for hvordan du bygger formler og funksjoner.

• Bruke tema i Excel – tilpass designet til bedriftens farger
  • Jobbe med tekst
    • Slå sammen tekst fra flere celler
    • Dele opp tekst i flere kolonner
    • Rask utfylling
    • Hente data fra tekstfiler og CSV-filer
  • Formatering av celler som tekst eller tall med ulike tallformater inkludert spesielle og egendefinerte formater
  • Datavalidering og nedtrekksliste
    • Datavalidering hjelper deg å bestemme hva brukeren skal kunne taste inn i en celle slik at data blir lagt inn korrekt. Brukere kan også velge verdier fra en liste du oppretter
  • HVIS-funksjon
  • Oppslagsfunksjoner: FINN.RAD og XOPPSLAG
  • HVISFEIL – når du får feilmeldinger i formler kan du bruke disse funksjonene til å overtrykke og håndtere feil med for eksempel en feilmeldingstekst som «Feil i beregning»
  • Betinget formatering basert på verdier i andre celler

Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams og varer i 3 timer hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det blir mulighet for å stille spørsmål og du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til kurset så vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne.

Opptak av kurset
Vi vil ta et opptak av kurset, og dette vil bli delt med deltakere i etterkant slik at du kan se det på nytt hvis du ønsker. På grunn av personvernregler deles opptaket kun med de som deltar i sanntid på kurset og du kan ikke dele opptaket med andre.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 28 år.