29 aug

Man 29 august 2022 kl. 09:00 – 12:00
Påmeldingsfrist: Fre 26 august 2022

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Kurset er for deg som har jobbet litt i Excel og ønsker å lære mer om mulighetene som ligger i programmet. Gratis for medlemmer!

Målet med kurset er at du skal bli dyktigere til å effektivisere oppgaver i Excel. Kurset vil gi deltakere innsikt i programmets muligheter for å arbeide smartere. Kurset er for deg som har jobbet litt i Excel, men føler at du jobber litt tungvint og noen ganger står fast. Kurset passer for personer som ønsker å lære mer om mulighetene som ligger i programmet.

Agenda:

• Datatyper i Excel
  • Autofyll og serier
  • Formatering og betinget formatering
  • Absolutte, blandede og relative referanser
  • Definert navn i celler og formler
  • Bruk av noen praktiske funksjoner
  • Tabeller og lister med sortering og filtrering
  • Bygge diagram raskt og enkelt
  • Kort om pivottabeller

Målgruppe: Det er en fordel at du har brukt Excel litt tidligere eller deltatt på grunnkurset.

Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams og varer i 3 timer hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det blir mulighet for å stille spørsmål og du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til kurset så vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne.

Opptak av kurset
Vi vil ta et opptak av kurset, og dette vil bli delt med deltakere i etterkant slik at du kan se det på nytt hvis du ønsker. På grunn av personvernregler deles opptaket kun med de som deltar i sanntid på webinaret og du kan ikke dele opptaket med andre.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 27 år.