30 jan

Hvordan heve kompetansen på privatøkonomi for dine kunder?

Man 30 januar kl. 11:00 - 11:45

WEBINAR - Digitalt arrangement

WEBINAR – Digitalt arrangement 0000 Digitalt arrangement
Man 30 januar 2023 kl. 11:00 – 11:45
Påmeldingsfrist: Man 30 januar 2023

Eivind Friis Hamre efh@finansforbundet.no 90165538

Kvinner scorer vesentlig lavere enn menn på kompetanse på privatøkonomi. Det kan føre til at muligheten til å leve et selvstendig liv blir vanskeligere. Mangel på finansiell kompetanse kan bidra til finansiell utenforskap, hindre integrering og bli et likestillingsproblem.

Utfordringene blir enda større hvis en kommer til et nytt land og må lære seg nye systemer for administrasjonen av privatøkonomien. I 2021 kom om lag 54 000 innvandrere til Norge, for mange av disse er møtet med banken et av de første møtene med Norge utenfor det offentlige.

For å belyse denne problemstillingen har vi invitert inn Karen Contreras-Lisperguer fra nettverket OssKvinner og Wenche Fredriksen fra DNB. Sammen med vår forbundsleder, Vigdis Mathisen, vil de snakke om hvilke kompetanseutfordringer minoritetskvinner møter om privatøkonomi, hvilke muligheter som kommer med økt kunnskap rundt privatøkonomi og hvordan du kan hjelpe med å bygge kompetanse for dine kunder.

Velkommen til webinar mandag 30.01 kl. 1100!