25 aug

Tor 25 august 2022 kl. 17:00 – 20:00
Påmeldingsfrist: Tir 23 august 2022

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Kurset er beregnet på deg som ønsker å jobbe mer effektivt med Microsoft Word, særlig med tanke på lange dokumenter.

Agenda:

• Merketeknikker
  • Utklippstavle og effektiv kopiering, klipp & lim med og uten formater
  • Bruk av stiler
  • Navigasjonsrute og navigering
  • Bruk av tema og dokumentformatering
  • Side- og inndelingsformatering
  • Topp- og bunntekst
  • Innholdsfortegnelse
  • Innsetting av illustrasjoner og bryting av tekst
  • Sette inn forside
  • Fotnoter, bildetekstliste og stikkordregister
  • Språkverktøy

Forkunnskap: Du bør ha jobbet litt i Microsoft Word tidligere.

Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams og varer i 3 timer hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det blir mulighet for å stille spørsmål og du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til kurset så vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne.

Opptak av webinaret
Vi vil ta et opptak av webinaret, og dette vil bli delt med deltakere i etterkant slik at du kan se det på nytt hvis du ønsker. På grunn av personvernregler deles opptaket kun med de som deltar i sanntid på webinaret og du kan ikke dele opptaket med andre.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 27 år.