22 apr

Just Add Finance: Finansnæringen – katalysator for bærekraftsmålene?

Tor 22 april kl. 10:00 - 11:00

WEBINAR

Tor 22 april 2021 kl. 10:00 – 11:00
Påmeldingsfrist: Tor 22 april 2021

Bli med på lanseringswebinar for vår nye rapport “Finansnæringen som katalysator for bærekraftsmålene” – utarbeidet i samarbeid med PWC.

Rapporten setter søkelys på hvordan norsk finansnæring i større grad kan være en katalysator for bærekraftig utvikling.  Målet er å inspirere og fremme konkrete forslag til tiltak og virkemiddel som kan akselerere omstillingstakten.

Deltakere:

• Nicolai Astrup, Kommunal- og moderniseringsminister
  • Martin Skancke, Skancke Consulting
  • Martin Spillum, Direktør, PwC Norway
  • Turid Grotmoll, styremedlem i Finans Norge og konsernsjef i Fremtind Forsikring
  • Vigdis Mathisen, forbundsleder Finansforbundet

I webinaret gjør vi opp status og ser nærmere på drivere for bærekraftig finans. Det legges opp til samtaler om konkrete eksempler for å trekke frem mulighetsbildet i finansnæringens bidrag til omstilling i ulike bransjer. Og ikke minst hvilke virkemiddel myndighetene kan ta i bruk for å fremme bærekraftig finans.

Det er ikke lenger noe nytt at finansnæringen har et stort potensial til å påvirke samfunnsutviklingen og overgangen til en mer sirkulær økonomi. Men det gjenstår fortsatt mye kunnskap om hvordan næringen selv kan bli mer bærekraftig, og ikke minst hvordan finansaktører kan være et nav i en bærekraftig utvikling av andre næringer.

Kompetanse, samarbeid, kunnskapsdeling og forutsigbarhet er helt nødvendige premisser for å realisere potensialet næringen har for å være en pådriver for bærekraftsmålene.

Når: 22. april kl. 10.00-11.00

Varsle meg om neste bærekraft-webinar

Skriv inn e-postadressen din og få varsel om neste webinar i serien Just Add Finance.