10 jan

Kunstig intelligens på arbeidsplassen- en læringsreise for tillitsvalgte

Tir 10 januar - Fre 03 februar kl.

Online - Digitalt kurs

Online – Digitalt kurs 1111 Digitalt kurs
Tir 10 januar 2023 – Fre 03 februar kl.

Denne læringsreisen er utviklet spesielt til deg som er tillitsvalgt, for at du skal få et godt utgangspunkt for å stille de gode spørsmålene når KI på arbeidsplassen blir diskutert.

Du vil motta 2-3 eposter pr. uke med en leksjon- har leksjon vil ta deg ca. 10 min. å gjennomføre. Så sett av 30 min hver uke til å sko deg for dialog med ledelsen eller andre i din organisasjon om kunstig intelligente systemer på arbeidsplassen din.

I tillegg inviteres du til to webinarer og en workshop. Vi har også laget tre spennende podcast som alle omhandler KI på arbeidsplassen- etisk og ansvarlig bruk.

Hva kunstig intelligens er – og hva det ikke er.

Formålet med læringsreisen er å gi deg en grunnleggende innføring i kunstig intelligens på arbeidsplassen. Poenget med å lære dette er ikke at du etterpå skal sette deg ned og lage maskinlæringsalgoritmer på egenhånd. Du vil derimot få en bedre forståelse som hjelper deg med å tenke kritisk rundt bruken av KI og hvilke konsekvenser det kan ha for arbeidstakeres rettigheter- for eksempel hvordan ansattes data blir brukt i kunstig intelligente systemer.

Læringsreisen er utviklet for at du som tillitsvalgt skal få et godt utgangspunkt for å kunne gå i dialog med ledelsen og stille gode og kritiske spørsmål om ansvarlig og etisk bruk av kunstige intelligente systemer på arbeidsplassen.

Meld deg på i dag!