01 okt

HAUT scene – HAUGESUND Smedasundet 98, 5525 HAUGESUND
Lør 01 oktober 2022 – Lør 29 oktober kl. 19:00

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Vi har sikret oss 50 billetter hvor du som medlem av Finansforbundet kan kjøpe til earlybirdpris i hele spilleperioden som er 1. – 29. oktober. Du betaler kr 350 (ordinær pris 420) SIKRE deg billetter på den datoen som passer best for deg.
Forestillingen får gode annmeldelser

VIKTIG: Rabattkode FINANSOLJÅ22 brukes ved at du legger en earlybird – eller voksenbillett i handlevognen og skriver så inn koden i siste betalingsbilde. Lenken til teateret finner du ved å bruke påmeldingsknapp eller her

I starten var alt svart. Så kom olja. Bli med på en humoristisk musikal om kilden til alt moderne liv!

Den har gitt oss lys, veier og salt. Ved hjelp av dens kraft har vi befridd oss fra Jante og Luther. Med sine 10 bud la den grunnlaget for vår velstand. Her, mellom bakkar og berg, finner vi dens hovedsete. Vi snakker selvsagt om Oljå.

Vi tar dere med noen år frem i tid. Verden ligger under vann, men i Haugesund fortsetter festen! 5 skuespillere og 3 musikere står på scenen, klare til å gi deg en humoristisk og underholdende vri på norsk oljehistorie.

Oljas historie er lang, og involverer alt fra dinosaurer og plankton til Edwin Drake, Farouk al-Kasim og Statoil. Vi skal selvsagt møte dem alle. Men mest av alt er olja sterkt knyttet til Norges egen historie. Fra et lite, stakkars land der oppe i nord gikk vi til en kraftnasjon med rike annerledesfolk.

Vi befinner oss omtrent i år 2222. I Haugesund holdes den årlige festen til ære for olja. Vi får høre om et hellig forbund, som har vernet oss fra jordens totale undergang. Oljas hevn kunne vært fatal, men i Haugesund har festen bare fortsatt. Og for en fest det blir!