08 apr

Man 08 april kl. 18:00 - 22:00

Pizzamani - MOI
Meld på
Dette kurset er bare for medlemmer
Logg inn Bli medlem

Pizzamani – MOI Moiveinen 1, 4460 MOI
Man 08 april 2024 kl. 18:00 – 22:00
Medlemsavgift: 600kr Påmeldingsfrist: Man 01 april 2024

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Informasjon

Vi inviterer til grunnkurs i napolitansk pizza hos Pizzamani på Fossekallen. Det blir ca. 4 timer pizzakurs der vi starter med litt teori, går så over på praktisk baking før vi til slutt lager våre egne pizzaer som vi nyter med god drikke. Vi baker to pizzaer hver. Først en enkel Margherita og så en med valgfri topping. Dette er et grunnleggende kurs hvor vi lærer å lage napolitanske pizza hjemme i eget kjøkken. Vi steker i en ovn på temperatur nær 500 grader, men går også gjennom hvordan vi skal få dette til i vår egen ordinære kjøkkenovn.

Kurset er myntet på deg som er nybegynner, men også mer drevne hobbybakere vil kunne dra god nytte av kurset. Alle steg vil bli nøye gjennomgått, og man kan stille spørsmål direkte underveis.

Det lønner seg å være medlem, du som medlem betaler kr 600,- for kurset som inkluderer: «Startpakke» med ingredienser fra Oluf Lorentsen, tilgang til facebookgruppen «Pizzamani kurs & support» 2 pizza og kaffe. (pris for åpne kurs er kr 1319,-) Vi sender faktura.

Selve kurset har følgende innhold:
Gjennomgang av typer mel og hvordan de brukes.
Elting av den optimale pizzadeigen.
Hvordan behandle deigen og hvordan den skal heves.
Forklaring av begrep, ord og uttrykk (som f.eks. bakersprosent)
Hvordan man måler opp små mengder gjær uten spesialvekt.
Hvordan man lager napolitansk pizzasaus.
Gjennomgang av de typer mozzarella (ost) men bruker.
Balling av deig.
Utbaking av pizzabunn for hånd.
Hvordan man tar pizzabunnen på spaden og av i ovnen.
Spørsmål og svar.