Hei, jeg heter Chatbot. Hva kan jeg hjelpe med?
19 nov

Rogaland Teater – Kunsten å rane en bank !

Fre 19 november kl. 20:00

Rogaland Teater - STAVANGER

Rogaland Teater – STAVANGER Teaterveien 1, 4005 STAVANGER
Fre 19 november 2021 kl. 20:00

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Velkommen til Kunsten å rane en bank – En kriminelt god komedie!
Fredag 19. november klokken 20.00 er det reservert gode plasser til Finansforbundets medlemmer.

Med tilskudd fra vårt lokale medlemsfond gir vi deg som medlem mulighet til å kjøpe en billett til deg som du betaler kr 100,- for, i tillegg er det mulig å kjøpe flere billetter til kr 370,-, honnør kr 305,- student kr 150,- (Husk honnør eller studentkort sjekkes i døren) og har du dramkort så kan det selvsagt også brukes. Ordinær billett pris er kr 430,-. Du bestiller billettene direkte på teateret ved å bruke påmeldingsknappen over, HUSK du må være logget inn på siden!
Du må benytte deg av tilbudet innen 1. september.

Som det første teater i Norge kan vi stolt presentere West End suksessen Kunsten å rane en bank eller The comedy about a bank robbery som den heter på engelsk. The Mischief Theatre har revolusjonert komediesjangeren i Londons West End og står bak suksesser som The play that goes wrongPeter Pan goes wrong og Groan ups. Denne gjengen er ikke redd for å overskride grenser eller være politisk ukorrekte i humorens tjeneste. Og de arbeider ut fra det enkle dogmet om å gi publikum «tons of fun». (eventuelt tonnevis med moro)

Kunsten å rane en bank befinner vi oss i Minneapolis på 1950-tallet, nærmere bestemt sommeren 1958, i en tilsynelatende amerikansk småbyidyll. Minneapolis City Bank, en sjokkerende dårlig bank drevet av den udugelige bankdirektøren Robbe Tremann, har av uante grunner blitt betrodd oppgaven med å oppbevare en ungarsk prins sin mest dyrebare diamant.

Når fengselsfuglen Mitch får nyss om dette går han straks i gang med å planlegge tidenes kupp. Ved hjelp av sin (ex)kjæreste, bankdirektørens datter, og en fengelsbetjent setter han sin ambisøse plan ut i livet. Men i en by med fylt med småkjeltringer som befinner seg på ulike steder av skurkeskalaen, og der de mest hederlige ikke er til å stole på, tvinger et stort spørsmål seg frem: Hvem er det som til syvende og sist stikker av med diamanten? For er Mitch sin plan vanntett nok? Kan han stole på sine medsammensvorne? Vil han overhodet lykkes?

Det blir høy energi, tett timing, spektakulære slap-stick stunts, skjulte agendaer, komiske forviklinger og et herlig trekantsdrama når Kunsten å rane en bank blir å se på Hovedscenen i høst. Og det vil rett og slett være kriminelt å gå glipp av denne forestillingen!