08 jun

Våken drøm – Vamp i teateret (onsdag 8. juni 2022 i Stavanger)

Ons 08 juni kl. 19:30

Rogaland Teater - STAVANGER

Rogaland Teater – STAVANGER Teaterveien 1, 4005 STAVANGER
Ons 08 juni 2022 kl. 19:30

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Den som venter på noe godt venter ei forgjeves!
Rogaland Teater har fått kjørt seg i pandemien, og sammen med de har dere som hadde kjøpt billetter på Våken drøm – Vamp i teatret – blitt utfordret i denne spesielle tiden vi befinner oss. Vi er glade for å ha et nytt tilbud om billetter til forestillingen 8. juni i 2022

Allerede nå kan du booke billetter til en egen pris for Finansforbundets medlemmer.

Med tilskudd fra vårt lokale medlemsfond gir vi deg som medlem mulighet til å kjøpe en billett til deg og en til ledsager/ektefelle for kun kr. 250,- pr stk. Det er i tillegg mulig å kjøpe flere billetter til kr 445,-, honnør kr 345,- student kr 150,- (Husk honnør eller studentkort sjekkes i døren). Ordinær billett pris er kr 490,-. Du bestiller billettene direkte på teateret ved å bruke påmeldingsknappen over, HUSK du må være logget inn på siden!

Billetter blir lagt ut i salg for ordinært publikum i mai 2021, våre billetterer er reservert til 1. september men sikre deg gode plasser med en gang!

Vi går lysere tider i møte! Våren, varmen og vaksinene er på vei og Vamp venter på dere i 2022!

Vi sees i teatret! Det lønner seg å være medlem!

I tre tiår har Vamp levert. Hundrevis av sanger om det å være menneske. Om kjærlighet og sorg, myter og skrømt, ærlighet og svik, døden og livet. Og havet. Det må feires! Derfor har Rogaland Teater og Haugesund Teater gått i kompaniskap og legger til rette for at Haugesund-bandet kan innta teaterscenen i en fantasi bygd på bandets univers. Gjennom 25 tablåer og like mange sanger tar denne forestillingen oss gjennom menneskets historie; fra dets tidlige morgen via feirede høydepunkter og katastrofale lavmål og inn i en tid vi ennå ikke kjenner. Kjente og ukjente skikkelser dukker opp, uten noe annet til felles enn at de synger med Vamp, av Vamp.

Det er en fantasi bygd på Vamps univers, en fantasi om virkelige og viktige ting. Tekstene til Kolbein Falkeid, Ingvar Hovland og enda flere knyttes til historiske figurer og hendelser, kles i overdådige kostymer og løftes av teaterets og musikkens magi til et sted du ikke visste fantes. Hvilken Vamp-sang skal Stalin synge?

Regissør Yngve Sundvor skal lage en forestilling som viser oss historien på en litt annen måte. Vi har plukket blant de beste i nord og sørfylket og på scenen møter vi Espen Hana, Mareike Wang, Ragnhild Tysse, Cato Skimten Storengen og Rikke Westerlund Lie, i tillegg til besetningen i Vamp.