15 mar

Webinar: Hvordan lage og holde gode teams-møter

Man 15 mars kl. 09:00 - 11:30

WEBINAR

Man 15 mars 2021 kl. 09:00 – 11:30
Påmeldingsfrist: Ons 10 mars 2021

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Kurset er for deg som har tilgang til Microsoft Teams og som ønsker å benytte dette som et verktøy for å gjennomføre møter, kurs og webinarer.

Webinaret varer i 2.5 time hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det er anledning til å stille spørsmål til instruktøren i pausene.

Agenda:

• Sette opp kurset og innkalle via Microsoft Outlook – opprettelse av et Teams møte, samt innstillinger av møtet med hensyn til hvem som kan presentere og annet
  • Oppstart av møtet
  • Holde kontroll på hva som skjer i møtet:
    • Lyd
    • Bilde
    • Deling av presentasjoner
    • Deling av skjerm
    • Håndsopprekning
    • Bruk av kamera med ulike modus for dette
      • Bakgrunnseffekter på kamera
      • Lag ditt eget bakgrunnsbilde
  • Opptak
    • Hvor havner opptaket
    • Hvordan deles opptaket med andre fra Microsoft Stream og Microsoft OneDrive
  • Skrive ut oppmøteliste
  • Bruk av grupperom og praktisk demonstrasjon av dette
  • Dele filer før og etter webinar i OneDrive
  • Annet – tid til spørsmål

Målgruppe: Dette kurset er for alle som har tilgang på Microsoft Teams gjennom sin organisasjon gjennom et Microsoft 365 (Office 365) abonnement, og som ønsker å bruke møtemodulen til å gjennomføre kurs og webinar gjennom Microsoft Teams.

Du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til kurset så vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 26 år.

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.