13 mai

Man 13 mai 2024 kl. 17:00 – 20:00
Påmeldingsfrist: Lør 11 mai 2024

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

På dette kurset som er gratis for medlemmene går vi gjennom effektiv bruk av Microsoft 365 (tidligere kalt Office 365). Vi viser hvordan du ved hjelp av ditt Microsoft 365 abonnement kan produsere dokumenter som du lagrer i skyen og synkroniserer mellom din PC, nettbrett og smarttelefon. Vi viser også hvordan du deler og samskriver i dokumenter med dine kollegaer og andre samarbeidspartnere.

Microsoft 365 er en abonnementstjeneste fra Microsoft som gir deg tilgang på en rekke smarte applikasjoner. Målet er at du alltid skal ha siste versjon av programmene, og med innebygde skytjenester har du tilgang på verktøy uansett hvor du er og hvilken enhet du bruker.

Med et Microsoft 365 abonnement hos Microsoft har du tilgang til Office-programmer som Word, Excel, PowerPoint, OneNote og tilsvarende applikasjoner på tvers av dine enheter. Du kan jobbe i programmene på din PC, din smarttelefon, nettbrett eller via nettleser. Microsoft 365 gir deg også skybasert lagring i OneDrive. Vi viser deg hvordan du jobber effektivt i dette systemet.

Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams og varer i 3 timer hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det blir mulighet for å stille spørsmål og du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til kurset så vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne.

Opptak av kurset
Vi vil ta et opptak av kurset, og dette vil bli delt med deltakere i etterkant slik at du kan se det på nytt hvis du ønsker. På grunn av personvernregler deles opptaket kun med de som deltar i sanntid på kurset og du kan ikke dele opptaket med andre.

Legg til kursinstruktør i listen over klarerte avsendere: For å være sikker på at du mottar e-post fra kursinstruktør hos Aktiv Kunnskap bør du sørge for at e-posten kurs@aktivkunnskap.com er klarert. Informasjon om hvordan dette gjøres finner du her. Dette er for å forhindre at e-post fra kursinstruktør havner i søppel eller spam.

Forutsetning: Det er en forutsetning at du har et abonnement på Microsoft 365 (tidligere kalt Office 365) – de fleste bedrifter har gjort dette tilgjengelig for sine ansatte. Sjekk med din bedrift på forhånd at du har tilgang på dette!

Kurset følges via din PC eller nettbrett. Instruktøren vil dele sin skjerm, og vise hvordan du kan jobbe effektivt med Microsoft 365 og OneDrive. Du har anledning til å chatte og snakke med instruktøren underveis.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 30 år.