Studentmedlemskap

Er du student og ønsker å jobbe i finans? Bli medlem i Finansforbundet for kun kr 250,- i året.

Bli studentmedlem

Følg Finansforbundet Student på Facebook og Linkedin

Studentmedlemskap

Finansforbundet er det største forbundet i finansnæringen. Medlemskapet hos oss vil gi deg verdifull innsikt i hva som rører seg i næringen - og en rekke andre fordeler:

• Du kan søke om stipend på 30 000 kroner
  • Vi leser gjennom din første arbeidskontrakt
  • Du kan delta på gratis seminarer
  • Du får et nettverk på 25 000 medlemmer i finans
  • Du kan velge din egen studentrepresentant på jobben

I tillegg får du gunstige forsikringer, banktjenester og rabattavtaler.

Kriterier for medlemskap

• Ønske om å jobbe i finansnæringen
  • Opptatt av innflytelse og demokrati
  • Studerer til bachelor eller master

Stipend på 30 000 kroner

Fikk 30 000 i stipend, valgte sommerskole i London

Send oss en søknad når du skal skrive Bachelor eller Masteroppgaven din. Fortell kort om problemstillingen, hvorfor du velger å skrive om akkurat det temaet og hvilken undersøkelsesmetode du velger. I tillegg vil vi gjerne vite litt om hva og hvor du studerer. Og ikke minst hvorfor du synes at akkurat du fortjener stipendet på 30 000 kroner. Søknad sendes , frist 15. juni 2017.

Er du av dem som ikke skal levere bachelor- eller masteroppgave så send oss en søknad likevel. Har du en god begrunnelse kan det være at nettopp du stikker av med stipendet. Vinneren kunngjøres på Facebook.

Arbeidskontrakt

Er du helt sikker på hva du skriver under på når du signerer din første arbeidskontrakt? Våre toppadvokater i arbeidsrett leser gjennom din første arbeidskontrakt – helt gratis.

Gratis seminarer og foredrag

Hvordan bygge nettverk på LinkedIn? Hva bør jeg tenke på når jeg skal snakke om lønn? Hvordan fremstår jeg foran en forsamling? Retorikk, kunsten og nå frem med et budskap. Dette er bare noen av de foredragene og kursene vi tilbyr. Ta kontakt hvis du vil vite mer:

Nettverk

Finansforbundet har mange arrangement gjennom hele året. Her treffer du medlemmer og samarbeidspartnere fra alle områder i næringen. Sjekk aktivitetskalenderen for arrangementer nær deg

FinansMentor

Vi lanserer Norges første mentorprogram for deg som vil inn i finansnæringen. Har du ambisjoner innen finans, betyr FinansMentor en fantastisk mulighet til å lære av de beste og få en partner gjennom karrieren.

Les mer om mentorordningen

FinansMentor søker nytt studentstyre

Medlemsmagasin

Vårt medlemsmagasin Finansfokus holder deg både oppdatert og inspirert. Eneste bransjeblad i finansnæringen. Rett hjem i postkassen.

Bank, forsikring og rabattavtaler

Har du husket å forsikre sakene dine? Skulle uhellet være ute finner du plutselig ut at du eier mer enn du tror. Vi tilbyr gunstige bank- og forsikringstjenester i samarbeid med YS Medlemsfordeler. Les mer om forsikring, bank, sparing og rabattavtaler

Gratis studentforsikring

PC, nettbrett og mobil: Har du betalt betalt kontingent får du gratis tyveriforsikring på PC, nettbrett og mobil, inntil 20 000 kroner per skadetilfelle. Egenandel er 10 % av skaden, minimum 1000 kroner.

Ulykkesforsikring: I tillegg får du ulykkesforsikring på 1 000 000 kroner ved 100 % medisinsk invaliditet som følge av ulykkesskade. Ved delvis invaliditet utbetales en forholdsmessig del av forsikringssummen. Inntil 50 000 kroner til behandlingsutgifter etter en ulykkesskade, egenandel 500 kroner.

Du får gratis studentforsikring automatisk når du blir studentmedlem og har betalt kontingent.

Gratis studiekompendier

Spar hundrelapper - last ned gratis studiekompendier