Klart for lønnsoppgjør i finans

Partene i frontfaget har kommet til enighet og LO og YS er fornøyd med resultatet. Dette betyr at andre sektorer og forhandlingsområder kan komme i gang med årets mellomoppgjør.

Vigdis Mathisen, forbundsleder i Finansforbundet, er klar for for å gi finansansatte lønnsvekst.

– Vi ser frem til å starte våre forhandlinger med Spekter, Virke og Finans Norge de neste par ukene, sier forbundsleder Vigdis Mathisen.

Hun understreker at vi har selvstendige forhandlinger selv om frontfaget gir føringer for alle oppgjør.

– Det er vekst i norsk økonomi og finansnæringen går med store overskudd. Vi forventer et godt oppgjør for våre medlemmer som gjenspeiler den verdiskapningen som skjer i bedriftene, sier hun.

Nye forhandlingsdatoer

• Spekter: – Innledende A-delsforhandlinger 24. april