Uke 7 – 2020

12. og 13. februar 2020

Uke 7 er en felles grunnopplæring for alle nyvalgte tillitsvalgte i Finansforbundet. Her møter du tillitsvalgte fra bank, forsikring, inkasso, IT og andre tilknyttede næringer og her skal vi lære og dele på tvers av bedriftsgrensene.

Dette er siden for deg som skal på kurs i 2020. Her får du oversikt over kurset både faglig og praktisk, slik at du er godt forberedt til de to dagene vi har sammen.

Du får tilgang til programmet for dagene og du får informasjon om personer du kan kontakte under kurset, dersom du har behov for det.

Tillitsvalgtes rolle

For å lykkes i rollen som tillitsvalgt er det et par ting det er lurt å tenke på. I denne filmen får du tips om hva dette kan være.

Lov- og avtaleverk

Denne filmen gir deg en kort presentasjon av arbeidsmiljøloven og de tariffavtalene som inneholder de mest sentrale bestemmelsene som angår de ansattes rettigheter.

Synlighet og oppslutning

Det er du som skal vise frem Finansforbundet der du er. Hvordan kan du best bidra til at de som ikke er medlemmer forstår at det er fornuftig å melde seg inn, og at de som er medlemmer, er fornøyde?

Test deg selv

Det er få spørsmål, og det skal være raskt og enkelt å gjennomføre disse testene. Forhåpentligvis så fungerer det godt som en påminnelse, og gjør det lettere for deg å huske mer av det som skal til for å lykkes i vervet.

Romoversikt

Praktisk informasjon

Kurset holdes på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport på Gardermoen. Det er bestilt overnatting for alle på hotellet fra 12.-13. februar. Kurset starter 12. februar kl. 10.00 og avsluttes 13. februar kl. 15.00.

Reise- og oppholdsutgifter dekkes av Finansforbundet. Dersom du trenger å benytte fly må du bestille nødvendige billetter gjennom HRG Nordic, tlf. 21 49 83 40. Som referanse for bestillingen må du oppgi at kostnadsstedet på fakturaen skal merkes 3610.

Det skal benyttes billigst mulige billetter i tråd med gjeldende reisepolicy. Bestill så tidlig som mulig for å oppnå lave priser. Til orientering opplyser vi at du slipper å forskuttere billettkostnadene da reisebyrået fakturerer Finansforbundet direkte. Billetter til tog, buss og annen offentlig transport bestiller du selv.

Øvrige reiseutgifter dekkes etter rimeligste offentlige takster. Det oppfordres til å reise kollektivt i størst mulig grad. Dersom det ikke er mulig å benytte offentlig transportmiddel godtgjøres eventuell bilkjøring etter statens satser. Dersom du kommer med fly til Gardermoen ber vi om at du ikke tar taxi til hotellet, men at du benytter deg av shuttlebussen. Her finner du rutetabellen.

Ønsker du hotellrom på Clarion utover den natten Finansforbundet dekker kan du selv bestille her. Benytt rabattkode CH47373 ved bestilling av overnatting.

Velkommen!

Har du eller gruppen din spørsmål av faglig karakter underveis i kurset, ta gjerne kontakt med Mariann Christensen

Skjer det ting av praktisk art som du trenger svar på eller trenger å gi beskjed om til arrangørene (sykdom som gjør at du må avbryte kurset eller lignende) – ta kontakt på telefon 95409561, så skal vi hjelpe deg så raskt vi kan.

Var dette nyttig?

Oppsummering uke 7 2020