Læringsreise om kunstig intelligens

En læringsreise om hva kunstig intelligens er – og hva det ikke er.

Et rykende ferskt digitalt kurs om kunstig intelligens (KI) på arbeidsplassen står og venter på deg. Oppstart 10. januar 2023. Du kan melde deg på allerede nå.

Mariann Christensen

– Dette er en læringsreise spesielt utviklet for deg som er tillitsvalgt. Vi ønsker å gi deg et solid utgangspunkt for å gå i dialog med ledelsen og stille gode og kritiske spørsmål om ansvarlig og etisk bruk av kunstig intelligente systemer på arbeidsplassen, sier Mariann Christensen, leder for Kompetanse og Fordel i Finansforbundet.

Her er noen hovedpunkter fra det du lærer:

• Hva kunstig intelligens er og ikke er
  • Hvordan norske virksomheter tar i bruk kunstig intelligens og hvilke mulige konsekvenser det kan ha for ansattes arbeidssituasjon og rettigheter
  • Hvordan man kan sikre ansvarlig bruk av kunstig intelligens, til beste for virksomhetene og de ansatte

Læringsreisen starter med et kickoff-webinar 10. januar, og strekker seg deretter over fire uker. Du får ukentlige e-poster med spennende digitalt kursinnhold. Tidsbruken per uke anslås til 30 minutter. Det utstedes bevis etter fullført kurs.

Dette unike kompetansetilbudet for tillitsvalgte er et samarbeid mellom Negotia, Finansforbundet, NITO og Digital Norway.

Hvis dere er flere tillitsvalgte på arbeidsplassen, anbefaler vi at alle deltar.

Påmeldingsfrist: 9. januar 2023.

Les mer og påmelding på digitalnorway.com

Var dette nyttig?