05 nov

Tor 05 november 2020 kl. 17:00 – 18:00
Påmeldingsfrist: november 4, 2020

Anne Karina Wolfe Liljegren awl@finansforbundet.no 97180073

Robin Dale Oen var med på å starte stiftelsen The Dale Oen Experience. Stiftelsen er dedikert til Alexander Dale Oen, Robins bror og tidligere verdensmester i svømming, som omkom i 2012.

Alexander og Robin hadde en drøm – en drøm om et friluftsenter for barn og unge, i Øygarden, hvor de selv vokste opp. En oppvekst i værhard natur med glatte svaberg, bratte knauser hvor de sloss, lekte, trente og støttet hverandre mot målet, eventyrlige karrierer i bassenget. Og det var her topptrente svømme-brødrene begynte å drodle på ideen om å starte et friluftsenter. De ønsket at flere skulle få muligheter de selv hadde hatt – til å leke seg i og utforske naturen og bli kjent med egne grenser.

Lillebroren skulle bare vinne OL-gull i London først …
Så langt kom de aldri. Hele Norges Alexander døde brått under et treningsopphold i USA, bare 26 år gammel.

Torsdag 5. november kl. 17.00

Robin har realisert drømmen, til minne om Alexander. Dale Oen Experience er å gi muligheter til den unge generasjonen, og de fem siste årene har 55.000 ungdommer deltatt på ulike aktiviteter på Dale Oen-senteret. I løpet av 6 år har stiftelsen gått fra å organisere turer med ungdommer på Hardangervidden og Canadas Nordvest passasje, til å ha to forskningssentre og 3 forskningsskip med 35.000 besøkende ungdommer hvert år, jobbe med internasjonal romfart og havforskning, og arrangere Europas største forskning- og teknologikonferanser.

Et foredrag med Robin gir deg:

Inspirasjon til å bli mer kjent med deg selv og hvem du vil være.

En hjerteskjærende historie om brødrene som vokste opp til å tro at de kunne klare det umulige om de trodde på hverandre.

Forståelse for hvor viktig god mentalitet er for å oppnå dine mål.

Robin er fast gjestedebattant i NRK radio og opptrer hyppig i norsk TV. Han er Fellow av Explorers Club I USA, Offiser i forsvaret, med flere år som instruktør for de norske spesialsoldatene og coach i Norges svømmeforbund. Robin har også utdanning fra forsvaret, høyskolen i Bergen (HIB), Olympiatoppen og NTNU i Trondheim.

Du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset.