28 okt

Grunnkurs del 2 – region øst

ons 28 oktober - tor 29 oktober kl. 10:00 - 15:00

Quality Airport Hotel Gardermoen - GARDERMOEN
Dette eventet er bare før medlemer

Quality Airport Hotel Gardermoen – GARDERMOEN Gardermoen Nord, 2060 GARDERMOEN
ons 28 oktober 2020 – tor 29 oktober kl. 10:00 – 15:00
Påmeldingsfrist: august 10, 2020 – Max 20 plasser (14 plasser igen)

Anne Eva Røste Bjørnstad anne.eva.bjornstad@finansforbundet.no 41632447

Dette kurset er ett av høstens totalt 5 Grunnkurs del 2, og er for deg som deltok på UKE 7-kurset i februar i år.

Husk at fristen for å bekrefte innkallingen er 10. august.

Kurset holdes på Quality Airport Hotel Gardermoen, og starter onsdag 28. oktober kl. 10.00 og avsluttes torsdag 29. oktober kl. 15.00.

Programmet vil i hovedsak være følgende:

• Finansforbundet – fagforeningen din
  • Oversikt over arbeidsretten
  • Tariffavtalene
  • Medbestemmelse og påvirkning
  • Personvernforordningen (GDPR)
  • Forhandlinger
  • Lønn og lønnsdannelse
  • Synlighet og oppslutning

Reise- og oppholdsutgifter dekkes av Finansforbundet. Dersom du trenger å benytte fly må du bestille nødvendige billetter gjennom HRG Nordic, tlf. 21 49 83 40. Som referanse for bestillingen må du oppgi at kostnadsstedet på fakturaen skal merkes ”3615”.

Det skal benyttes billigst mulige billetter i tråd med gjeldende reisepolicy. Bestill derfor så tidlig som mulig for å oppnå lave priser. Til orientering opplyser vi at du slipper å forskuttere billettkostnadene da reisebyrået fakturerer Finansforbundet direkte.

Øvrige reiseutgifter dekkes etter rimeligste offentlige takster. Dersom det ikke er mulig å benytte offentlig transportmiddel godtgjøres eventuell bilkjøring etter statens satser.

Det er bestilt overnatting for alle på hotellet fra 28.-29. oktober. Dersom du, på grunn av problemer med offentlig transportmiddel, har behov for overnatting fra 27. oktober bes du notere det i kommentarfeltet i påmeldingsbildet. Hvis du ikke ønsker overnatting på hotellet ber vi om at du gir beskjed om det også i kommentarfeltet.

Vel møtt til lærerike kursdager!

• Alle som deltar på kurs for tillitsvalgte i regi av Finansforbundet mottar en deltakerliste med navn, bedriftstilknytning og e-post adresse til deltakerne.
  • I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.
  • Finansforbundet benytter HRG Nordic og Fjell og Fjordkonferanser for å håndtere henholdsvis bestilling av flybilletter og hotellopphold. Finansforbundet sender ut elektroniske kursbevis til deltakerne som måtte ønske det ved bruk av verktøyet Accredible. Deltakerne må gi samtykke til utsendelse av kursbevis på Min Side.
  • Myndighetene har vedtatt endringer i beskatning av goder opptjent i arbeidsforhold med virkning fra 1.1.2019. Derfor har vi besluttet at det ikke er anledning til å benytte bonus opptjent på reiser/opphold betalt av Finansforbundet til private formål.