25 sep

Kommunikasjon, retorikk og det grønne skifte

fre 25 september kl. 09:00 - 12:00

WEBINAR -
Påmelding er stengt.

fre 25 september 2020 kl. 09:00 – 12:00
Medlemsavgift: 950kr Påmeldingsfrist: september 18, 2020

Kommunikasjon og retorikk er nøkkelkvalifikasjoner i det grønne skiftet. Retorikk er like levende og aktuelt i dag som for 2500 år siden. Det er et endringsfag der målet er å overbevise mottakerne til handling.

Det har blitt utviklet et helt nytt forretningsspråk i løpet av kort tid. Vi snakker om bærekraftige investeringer, grønne omstillinger og «det grønne skifte», men forstår vi innholdet av disse ordene?

Store deler av finansnæringen sitter i førersete, og er pådrivere i de store omstillingene vi står overfor.

På kurset vil du lære om hvordan du kan anvende retorisk teori og praksis til å bygge opp overbevisende presentasjoner og innlegg slik at du legger frem tema tuftet på kunnskap, unngår grønnvasking, samtidig som du som leder appellerer til både fornuft og følelser for å få et større gjennomslag.

Dato: 25.09.2020

Tid:kl. 09:00 – 12:00

Totalt antall plasser: 10

Sted: Teams

Egenandel: 950,- kr

Kursholder: Anne Jorunn Ravndal

Kursholder har lang erfaring i fra norsk og internasjonalt næringsliv. De siste årene har hun jobbet med prosjektledelse innen sosial bærekraft, og med kompetanse program for næringslivet i hvordan små og mellomstore bedrifter kan øke sin konkurransekraft gjennom bærekraftige forretningsmodeller.  Hun er utdannet i retorikk og kommunikasjon fra Universitetet i Oslo og har studert marked, organisasjonsutvikling og bærekraftige innovasjoner og forretningsmodeller på Handelshøyskolen BI.