14 sep

Kurs i forhandlinger

man 14 september - tir 15 september kl. 10:00 - 15:00

Quality Hotel Olavsgaard - SKJETTEN
Dette eventet er bare før medlemer

Quality Hotel Olavsgaard – SKJETTEN Hvamstubben 11, 2013 SKJETTEN
man 14 september 2020 – tir 15 september kl. 10:00 – 15:00
Påmeldingsfrist: juli 31, 2020 – Max 20 plasser

Anne Eva Røste Bjørnstad anne.eva.bjornstad@finansforbundet.no 41632447

Målgruppen er tillitsvalgte som forhandler og drøfter med arbeidsgiver om ulike lønns- og arbeidsvilkår.

Ta kontakt med din HTV senest innen 31. juli dersom du ønsker å bli påmeldt kurset.

Kurset omhandler i hovedsak temaer knyttet til forhandlingsteknikk og rammer for forhandlinger. Forhold som behandles er forhandlingsteknikk, forhandlingsdynamikk, hvordan utforme protokoller, prosessen for å komme i havn med lokal tariffavtale, tvisteløsning med mer.

Kurset skal bidra til at tillitsvalgte skal bli enda dyktigere som forhandlere. Etter kurset skal de tillitsvalgte ha en klar forståelse av bl.a. sentrale begreper innen forhandlinger, forhandlingsteori og spilleregler. De tillitsvalgte skal oppleve å bli tryggere i rollen som forhandlere gjennom praktiske oppgaver, herunder reforhandling av en større tariffavtale.

Kurset arrangeres av Finansforbundets sekretariat, men påmelding sendes til din hovedtillitsvalgt innen 31. juli.

Den hovedtillitsvalgte sender sin prioriterte liste til sekretariatet ved aeb@finansforbundet.no innen utgangen av 3. august.

• Alle som deltar på kurs for tillitsvalgte i regi av Finansforbundet mottar en deltakerliste med navn, bedriftstilknytning og e-post adresse til deltakerne.
  • I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.
  • Finansforbundet benytter HRG Nordic og Fjell og Fjordkonferanser for å håndtere henholdsvis bestilling av flybilletter og hotellopphold. Finansforbundet sender ut elektroniske kursbevis til deltakerne som måtte ønske det ved bruk av verktøyet Accredible. Deltakerne må gi samtykke til utsendelse av kursbevis på Min Side.
  • Myndighetene har vedtatt endringer i beskatning av goder opptjent i arbeidsforhold med virkning fra 1.1.2019. Derfor har vi besluttet at det ikke er anledning til å benytte bonus opptjent på reiser/opphold betalt av Finansforbundet til private formål.