01 sep

UKE 7 – ekstrakurs

tir 01 september - ons 02 september kl. 10:00 - 15:00

Clarion Hotell & Congress Oslo Airport - GARDERMOEN
Dette eventet er bare før medlemer

tir 01 september 2020 – ons 02 september kl. 10:00 – 15:00
Påmeldingsfrist: august 3, 2020 – Max 40 plasser (2 plasser igen)

Anne Eva Røste Bjørnstad anne.eva.bjornstad@finansforbundet.no 41632447

Dette kurset er for deg som er nyvalgt tillitsvalgt eller kontaktvalgt i Finansforbundet, og som ikke hadde anledning til å delta på UKE 7-kurset i februar.

Her får du innblikk i hva rollen som tillitsvalgt innebærer og kjennskap til de viktigste bestemmelsene i lov- og avtaleverket. I tillegg får du oversikt over de digitale læringsressursene som forenkler hverdagen din.

Du må være logget inn for å få tilgang til påmelding, og fristen for å melde deg på er senest innen 3. august.

Helt konkret tar kurset opp følgende:

• Informasjon om Finansforbundet
  • Fagforeningene før og nå
  • Tariffavtalene, lovverket og arbeidsgivers styringsrett
  • Medbestemmelse
  • Tillitsvalgtes rolle
  • Ivaretakelse av medlemmer

Det legges opp til både plenumssesjoner og gruppearbeid begge dagene.

Kurset holdes på Clarion Hotel & Congress Oslo Airport på Gardermoen. Det er bestilt overnatting for alle på hotellet fra 1.-2. september. Hvis du ikke ønsker overnatting ber vi om at du noterer det i kommentarfeltet ved påmelding. Kurset starter 1. september kl. 10.00 og avsluttes 2. september kl. 15.00. Vi forventer at alle deltar til siste post på programmet er slutt.

Reise- og oppholdsutgifter dekkes av Finansforbundet. Dersom du trenger å benytte fly må du bestille nødvendige billetter gjennom HRG Nordic, tlf. 21 49 83 40. Som referanse for bestillingen må du oppgi at kostnadsstedet på fakturaen skal merkes 3610.

Det skal benyttes billigst mulige billetter i tråd med gjeldende reisepolicy. Bestill så tidlig som mulig for å oppnå lave priser. Til orientering opplyser vi at du slipper å forskuttere billettkostnadene da reisebyrået fakturerer Finansforbundet direkte.

Øvrige reiseutgifter dekkes etter rimeligste offentlige takster. Dersom det ikke er mulig eller tilrådelig å benytte offentlig transport godtgjøres eventuell bilkjøring etter statens satser.

Velkommen på kurs!

• Alle som deltar på kurs for tillitsvalgte i regi av Finansforbundet mottar en deltakerliste med navn, bedriftstilknytning og e-post adresse til deltakerne.
  • I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.
  • Finansforbundet benytter HRG Nordic og Fjell og Fjordkonferanser for å håndtere henholdsvis bestilling av flybilletter og hotellopphold. Finansforbundet sender ut elektroniske kursbevis til deltakerne som måtte ønske det ved bruk av verktøyet Accredible. Deltakerne må gi samtykke til utsendelse av kursbevis på Min Side.
  • Myndighetene har vedtatt endringer i beskatning av goder opptjent i arbeidsforhold med virkning fra 1.1.2019. Derfor har vi besluttet at det ikke er anledning til å benytte bonus opptjent på reiser/opphold betalt av Finansforbundet til private formål.