13 apr

Våken drøm – Vamp i teateret (Stavanger)

Tir 13 april kl. 19.30

Rogaland Teater - STAVANGER

Rogaland Teater – STAVANGER Teaterveien 1, 4005 STAVANGER
Tir 13 april 2021 kl. 19.30

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Vi har reservert billetter til forestillingen tirsdag 13. april 2021 på Rogaland Teater. Fortløpende påmelding med frist 31.desember 2020.
Med tilskudd fra vårt lokale medlemsfond gir vi deg som medlem mulighet til å kjøpe en billett til deg og en til ledsager/ektefelle for kun kr. 250,- pr stk (ordinær billettpris kr 490,-) Grunnet korona regler selges annet hvert sete. Du bestiller billettene diirekte på teateret ved å bruke påmeldingsknappen over, HUSK du må være logget inn på siden!

I tre tiår har Vamp levert. Hundrevis av sanger om det å være menneske. Om kjærlighet og sorg, myter og skrømt, ærlighet og svik, døden og livet. Og havet. Det må feires! Derfor har Rogaland Teater og Haugesund Teater gått i kompaniskap og legger til rette for at Haugesund-bandet kan innta teaterscenen i en fantasi bygd på bandets univers. Gjennom 25 tablåer og like mange sanger tar denne forestillingen oss gjennom menneskets historie; fra dets tidlige morgen via feirede høydepunkter og katastrofale lavmål og inn i en tid vi ennå ikke kjenner. Kjente og ukjente skikkelser dukker opp, uten noe annet til felles enn at de synger med Vamp, av Vamp.

Det er en fantasi bygd på Vamps univers, en fantasi om virkelige og viktige ting. Tekstene til Kolbein Falkeid, Ingvar Hovland og enda flere knyttes til historiske figurer og hendelser, kles i overdådige kostymer og løftes av teaterets og musikkens magi til et sted du ikke visste fantes. Hvilken Vamp-sang skal Stalin synge?

Regissør Yngve Sundvor skal lage en forestilling som viser oss historien på en litt annen måte. Vi har plukket blant de beste i nord og sørfylket og på scenen møter vi Espen Hana, Mareike Wang, Ragnhild Tysse, Cato Skimten Storengen og Rikke Westerlund Lie, i tillegg til besetningen i Vamp.

Du har sikkert hørt sangene før, men aldri har du sett dem sånn. Du har ærlig talt aldri vært utsatt for noe lignende. Det lønner seg å være medlem!