17 feb

Ons 17 februar 2021 kl. 17:00 – 20:00
Påmeldingsfrist: Ons 10 februar 2021

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Kurset retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage en mer dynamisk presentasjon for fremvisning.

På dette webinaret vil vi vise deg hvordan du kan benytte animasjoner og bevegelsesbaner i dine presentasjoner for å fremme ditt budskap på en mer dynamisk og spennende måte.

PowerPoint gir deg muligheter for å legge inn animasjoner og bevegelser på elementer du har plassert på dine lysbilder. I tillegg kan du benytte ulike overgangseffekter og automatikk ved overgang mellom lysbilder.

Vi viser deg hvordan du kan bruke animasjon for å få til inngangseffekter, uthevingseffekter og utgangseffekter på elementer du har i dine lysbilder. Vi viser hvordan du kan animere tekst, figurer og bilder. I tillegg vil vi også gå litt gjennom hvordan du kan sette inn lyd og video, og få til en god flyt i hvordan lyd og video spilles av i din presentasjon. Vi viser deg også hvordan du kan lage bevegelsesbaner for å få ulike elementer til å bevege seg akkurat dit du vil på lysbildet.

Forkunnskap: Du må kunne det grunnleggende innen det å lage en PowerPoint-presentasjon.

Du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til webinaret vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 26 år.

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.