31 aug

Webinar: Excel Smart & Effektivt

man 31 august kl. 12:00 - 15:00

WEBINAR -
Dette eventet er bare før medlemer

man 31 august 2020 kl. 12:00 – 15:00
Påmeldingsfrist: august 26, 2020 – Max 70 plasser (0 plasser igen)

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Kurset er for deg som har jobbet litt i Excel og ønsker å lære mer om mulighetene som ligger i programmet.

Webinaret varer i 3 timer hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det er anledning til å stille spørsmål til instruktøren i pausene.

Målet med webinaret er at du skal bli dyktigere til å effektivisere oppgaver i Excel. Kurset vil gi deltakere innsikt i programmets muligheter for å arbeide smartere. Kurset er for deg som har jobbet litt i Excel, men føler at du jobber litt tungvint og noen ganger står fast. Kurset passer for personer som ønsker å lære mer om mulighetene som ligger i programmet.

Agenda:

• Datatyper i Excel
  • Autofyll og serier
  • Formatering og betinget formatering
  • Absolutte, blandede og relative referanser
  • Definert navn i celler og formler
  • Bruk av noen praktiske funksjoner
  • Tabeller og lister med sortering og filtrering
  • Bygge diagram raskt og enkelt
  • Kort om pivottabeller

Målgruppe: Det er en fordel at du har brukt Excel litt tidligere.

Du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset.

Instruktør er Kathrine Jølle Wathne som holder kurs i Microsoft Office & Office 365, samt bruk av sosiale medier for bedrift. I tillegg holder hun kurs i CorePublish og SurveyXact. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk. Kathrine har jobbet som instruktør i 25 år.

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.