19 okt

Webinar: Microsoft Forms

man 19 oktober kl. 17:00 - 19:00

WEBINAR -
Dette eventet er bare før medlemer

man 19 oktober 2020 kl. 17:00 – 19:00
Påmeldingsfrist: oktober 12, 2020 – Max 70 plasser (59 plasser igen)

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Med Microsoft Forms kan man bygge digitale undersøkelser, påmeldingsskjemaer, tester og spørrekonkurranser. Spørreskjemaene for innhenting av svar kan enkelt deles med de du vil via e-post eller andre metoder, og resultatene vil vises straks de kommer inn. Resultatene kan lett åpnes og analyseres i Microsoft Excel. Microsoft Forms er en del av Microsoft 365 (tidligere kjent som Office 365). Skjemaer lagres på nettet og kan lagres i OneDrive for Business og bygges inn i Microsoft Excel online. Microsoft Forms kan også innlemmes med Microsoft Teams og Microsoft OneNote.

Webinaret varer i 2 timer med pauser. Det er anledning til å stille spørsmål til instruktøren i pausene.

Agenda for webinaret:

• Opprettelse av et skjema via ulike metoder:
    • Skjemaer for nettet
    • OneDrive for Business
    • Excel for nettet
    • OneNote for nettet
    • Integrasjon i Microsoft Teams
  • Vi ser på forskjellen på vanlig spørreskjema og test
  • Innstillinger for skjema
    • Spørsmålstyper
    • Inndelinger
    • Forgreninger
    • Ulike språk
    • Temaer
  • Deling av skjema
  • Vis og analyser resultatene
  • Inkluder andre administratorer for visning og redigering av undersøkelse

Forkunnskap:

Vi forutsetter at du har forståelse for hvordan du jobber med Microsoft 365 (tidligere kjent som Office 365) og lagring i OneDrive på nettet.

Microsoft Forms er nettbasert, og du trenger ikke installere noe program på din maskin da tilgang skjer via nettleser.

Instruktør er Kathrine Jølle Wathne som holder kurs i Microsoft Office & Office 365, samt bruk av sosiale medier for bedrift. I tillegg holder hun kurs i CorePublish og SurveyXact. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk. Kathrine har jobbet som instruktør i 25 år.

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.