08 apr

Tor 08 april 2021 kl. 09.00 – 12:00 pm
Påmeldingsfrist: Tor 01 april 2021

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Dette webinaret er for deg som har tilgang på nyeste versjon av OneNote for Windows 10 eller for deg som har OneNote for Mac. Kurset er ikke for deg som har eldre versjoner av OneNote.

Webinaret varer i 3 timer hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det er anledning til å stille spørsmål til instruktøren i pausene.

Med Microsoft OneNote kan du digitalisere dine notater. Du slipper å bruke papirbaserte notater som over tid blir uoversiktlige og lite tilgjengelige. Du kan lære å jobbe raskere, smartere og bedre ved å ta i bruk OneNote for å digitalisere dine notater.

I dine digitale notater i OneNote kan du inkludere tekst, bilder, lenker til filer og websider, lyd og film – og notater gjøres enkelt enten på din smarttelefon, ditt nettbrett eller din PC; alt etter hva du har tilgjengelig. Systemet vil synkronisere notatene på tvers av dine enheter. OneNote er en del av Microsoft 365 (Office 365) og er tilgjengelig gratis for alle.

Agenda:

• Lær å opprette notatblokker. Du kan ha så mange notatblokker du vil, og disse organiseres i inndelinger og sider.
  • Søk og navigering mellom dine notater.
  • Flytting og kopiering av notater mellom inndelinger og notatblokker.
  • Synkronisering av notatblokker mellom dine enheter (PC, mobil, nettbrett).
  • Deling og samarbeid med andre. OneNote kan også bygges inn i Microsoft Teams.
  • Innsetting av lenker, lydnotater, nettvideo og filer i dine notater.
  • Benytte OneNote til møtenotater og koble til notatene når du sender en møteinnkalling i Outlook.
  • OneNote og koblinger mot andre programmer i Office 365.

Krav til deltaker:
På dette kurset vil vi benytte siste versjon av OneNote som heter OneNote app for Windows 10. Denne versjonen er også tilgjengelig i tilsvarende versjon for Mac. Vi vil IKKE gå gjennom bruk av eldre versjoner av OneNote slik som OneNote 2016 eller OneNote 2013. Hvis du kun har tilgang på eldre versjoner vil du ikke ha utbytte av kurset. Du må selv sjekke at du har tilgang til OneNote for Windows 10 før du melder deg på kurset. Ta eventuelt kontakt med it-avdelingen for bistand.

NB: Sørg for at du har OneNote appen for Windows 10 installert på din maskin før kurset. Denne kan installeres fra Windows App Store her

Har du Mac? Last ned OneNote for Mac her.

Merk at OneNote for Windows 10 er en del av Microsoft 365 skytjenester. I denne siste versjonen må alle notatblokker lagres i skybaserte områder som OneDrive, SharePoint eller Teams. Vi vil gå gjennom dette på kurset.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 26 år.

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.