01 sep

Webinar: Pivottabeller og dataanalyse

tir 01 september kl. 17:00 - 20:00

WEBINAR -
Dette eventet er bare før medlemer

tir 01 september 2020 kl. 17:00 – 20:00
Max 70 plasser (46 plasser igen)

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Jobber du med store lister med data i Excel? I Excel har du et verktøy som heter pivottabeller. Med pivottabeller kan du enkelt og raskt lage sammendrag av store mengder data. Pivottabeller gir deg mulighet til å summere, granske og analyse dine data med få klikk. Verktøyet gjør det enkelt å justere hva du vil vise til enhver tid. På basis av dine pivottabeller kan du også presentere resultatene i grafiske pivotdiagrammer. På kurset vil vi vise deg hvordan du jobber effektivt med pivottabeller- og diagrammer.

Webinaret varer i 3 timer hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det er anledning til å stille spørsmål til instruktøren i pausene.

Agenda:

• Hva er en pivottabell
  • Viktigheten av riktig datatyper
  • Opprettet pivottabeller basert på lister eller tabeller
  • Jobbe med pivottabellrapporter
  • Bruk av felt – ulike datatyper i felt
  • Gruppering i pivottabeller
  • Pivottabelldiagrammer
  • Slicers
  • Tidslinjer
  • Oppdatering av pivottabeller
  • Kalkyler og beregninger i pivottabeller
  • Formatering av pivottabeller
  • Datamodeller & spørringer

Krav til forkunnskap: Deltaker må ha erfaring med bruk av Excel og må ha forståelse for datatyper, formler og enkle funksjoner.  Det er også en fordel at deltaker har jobbet med diagrammer i Excel.

Du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset.

Instruktør er Kathrine Jølle Wathne som holder kurs i Microsoft Office & Office 365, samt bruk av sosiale medier for bedrift. I tillegg holder hun kurs i CorePublish og SurveyXact. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk. Kathrine har jobbet som instruktør i 25 år.

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.