09 mar

Tir 09 mars 2021 kl. 17.00 – 8:00 pm
Påmeldingsfrist: Fre 04 desember 2020

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Webinaret skal gi deg innsikt i programmets muligheter for å arbeide smart og effektivt. Fokus vil være på å lage gode presentasjoner for å få frem dine budskap. Kurset passer for personer som bruker PowerPoint og som ønsker å lære mer om mulighetene som ligger i programmet.

Webinaret varer i 3 timer hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det er anledning til å stille spørsmål til instruktøren i pausene.

• Bruk av maler og lysbildeoppsett, samt gjenbruk av lysbilder
  • Bruk av inndelinger i presentasjoner
  • Effektiv bruk av punktmerker
  • SmartArt – hvordan presentere mer grafisk
  • Håndtering og redigering av fotografier, samt informasjon om bildebibliotek og opphavsrett
  • Innsetting av film
  • Litt om animasjoner

Målgruppe: Dette webinaret er for deg som har jobbet litt i PowerPoint tidligere, men som ønsker å lage bedre presentasjoner i verktøyet.

Du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til webinaret vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne. Møtet blir videre lagt direkte inn i kalenderen din, og du må selv sørge for å merke møtet privat dersom det er ønskelig.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 26 år.

I etterkant av kurset sendes det ut en evaluering ved bruk av verktøyet Questback. I evalueringen fremkommer hjemmelen for undersøkelsen samt hvor lenge resultatene vil bli oppbevart.