Digital forretningsforståelse

Søk om gratis plass på BI-kurset Digital forretningsforståelse.
  • Sjekkboks ikon
    Søknadsfrist 1. mai
  • Sjekkboks ikon
    Oppstart 11. mai

Førstemann til mølla

De 20 første medlemmene som melder seg på alle de tre modulene i kursserien samt eksamen får gratis kursplass. NB! Du må ha generell studiekompetanse og å vært ordinært medlem i minimum 1 år.

Om kurset

Handelshøyskolen BI har utviklet et helt nytt tilbud av korte og fleksible nettkurs. Kursene er tilpasset deg som ønsker faglig oppfriskning innen aktuelle fagområder som arbeidslivet etterspør, hentet fra noen av deres mest tidsrelevante kurs.

Digitalisering har stor påvirkning på alle sektorer i næringslivet – spesielt i finansnæringen. I disse tre kursene får du en innføring i hvordan en virksomhet kan utnytte digitalisering for å fremme lønnsomhet og konkurransefortrinn, samt hvordan digitalisering påvirker strategisk tenkning, ledelse og innovasjon.

Finansforbundet vil tilby våre medlemmer gratis plasser til kursrekken Digital Forretningsforståelse. Kursrekken består av tre kurs som sammen med eksamen vil gi 7,5 stp. Undervisningen foregår online og består av webinarer og andre digitale læringselementer, som undervisningsopptak, podkaster og videosnutter. Hvert kurs har en varighet på totalt 2-3 uker, med nettforelesninger på oppsatte tider.

For å kunne søke plass må du kunne dokumentere generell studiekompetanse (fullført videregående skole) eller dokumentere realkompetanse (ha fylt 25 år), og du må ha vært ordinært medlem i minimum 1 år.

For å søke gratis plass som medlem må du søke i skjemaet under. Her kan du lese mer om kurset på BIs nettsider

1. 1

Den digitale transformasjonen

I det første kurset lærer du hvordan teknologi og digitalisering påvirker forretningsmodeller og forretningsdrift.

Oppstart 11. mai.

Gjennomføring: Uke 20, 21 og 22.

2. 2

Digital forretningsstrategi

I det andre kurset lærer du om utviklingen av digitaliseringens plass i strategiprosesser og hvordan plattformøkonomien med fokus på virksomhetens forretningssystemer kan støtte verdiskapingen i virksomheter.

Oppstart: 2. juni.

Gjennomføring: Uke 23, 24 og 25.

3. 3

Digital kommunikasjon og sosiale nettverk

I det tredje kurset får du innsikt i hvordan sosiale medier som teknologier kan bidra til gevinstrealisering innenfor ulike forretningsområder og eksisterende forretningsfunksjoner i en virksomhet.

Oppstart: 10. august.

Gjennomføring: Uke 33, 34 og 35.

Eksamen

Eksamen i desember 2020. Egen info om påmelding til eksamen kommer senere.