Ta e-læringskurs i bærekraftig finans i FN-regi

Nylig lanserte UN CC.e-Learn det åpne kurset Introduction to Sustainable Finance på sine nettsider. Nå har du en strålende mulighet for å lære mer om bærekraftig finans og finansbransjens rolle i den grønne omstillingen.

Kort om UN CC:e-Learn Sustanable Finance

• Kostnad: Gratis
  • Tematikk: Bærekraftig finans
  • Omfang: 3 moduler
  • Beregnet tid: 120-180 minutter
  • Språk: Engelsk
  • Sertifisering: Ja
  • Plattform: UN CC:e-Learn

Dette er et interaktivt og praksisorientert kurs, som er delt inn i tre moduler:

Grunnleggende om bærekraftig finans

Består av fem leksjoner som introduserer bærekraftig finans og potensialet for å nå FNs bærekraftsmål og Paris-avtalen.

Det bærekraftige finansmarkedet

Består av fire interaktive leksjoner om funksjoner, interessenter og reguleringer som styrer det bærekraftige finansmarkedet.

Bærekraftige finansprodukter: grønne obligasjoner og grønne lån

Består av tre interaktive leksjoner som forklarer grønne obligasjoner og grønne lån.

På slutten av hver modul tar du en test. Du mottar kurssertifikatet etter å ha bestått alle testene med minimum 70% riktige svar.

« Dette kurset er en glimrende introduksjon til bærekraftig finans. Jeg har selv tatt det og mener kurset er nyttig for alle som jobber i finans. »

Nanna Ringstad, fagansvarlig bærekraft i Finansforbundet

Programmet egner seg både for personer på introduksjonsnivå, men kan også brukes av personer med eksisterende kunnskap og erfaring relatert til bærekraftig finans.

Målgruppen er alle som er interessert i å lære mer om hvordan bærekraftig finans kan forandre måten dagens økonomier fungerer på.

SEB, tyske GIZ og PAGE (FN) står bak kurset. Det bygger på verdifull innsikt fra den strategiske alliansen til GIZ og SEB og deres tekniske partner CICERO.

Les mer om samarbeidet og UN CC:Learn her

(Foto/video: UN CC:Learn)