Om kort tid lanserer vi nye og bedre nettsider. Dette er et ledd i en fornyelse av forbundets samlede profil. Selv om vi kommer til å legge størst vekt på digitale kanaler fremover, vil alle våre produkter fremstå i ny drakt. Kun logoen blir med videre. Stikkordet for det nye konseptet er trygghet.

Nettsidene er designet for enkel navigering og en ambisjon om at finansansatte «føler seg på hjemmebane». Sidene har nytt design med nye farger. Tekstene er kortere og stilen mer uformell. Vi håper at nettsidene vil bli oppfattet som lettleste og informative.

Det er Netlife Research som har hjulpet oss med utviklingen. I utviklingsarbeidet har vi spesielt hatt fokus på yngre, nyansatte i næringen. Dette er en viktig målgruppe for Finansforbundet.

Digitalt først

Det er allerede seks år siden dagens profilkonsept ble introdusert. I disse årene har vi gjennom våre verdier, kommunikasjon og visuelt uttrykk jobbet systematisk for å styrke merkevaren Finansforbundet. I denne perioden har de digitale kommunikasjonskanalene blitt klart toneangivende, og digitale medier blir forbundets viktigste kommunikasjonskanaler fremover. Vi har derfor hatt behov for å tilpasse utrykk og verktøy til dette. Det er viktig at Finansforbundet fremstår som et relevant og attraktivt forbund også for fremtidens finansansatte.

Trygghet viktigst

Gjennom flere undersøkelser har det blitt tydelig at behovet for trygghet er viktig for å melde seg inn i Finansforbundet. Vi har derfor lagt vekt på at fornyelsen av merkevaren og utviklingen av helt nye nettsider skal bidra til at Finansforbundet oppfattes som en trygg og løsningsorientert partner – et naturlig valg for de som jobber i finansnæringen

Nytt materiell

Først ut er de nye nettsidene, som kommer på lufta i slutten av juni. Annet materiell og profileringsartikler i ny profil blir produsert fortløpende. Noe er allerede klart, men alt skal fremstå i ny «look» over ferien. Da vil vi også tilby ekstra veiledning til deg som er tillitsvalgt for å få implementert det nye designkonseptet. Vi sender ut mer detaljert informasjon med oversikt over produkter i august.

Følg med – vi håper du vil like det!