06 jun

Tor 06 juni 2024 kl. 17:00 – 18:30
Påmeldingsfrist: Tir 04 juni 2024

Anne Karina Wolfe Liljegren awl@finansforbundet.no 97180073

Fremtidsfullmakt Viktig for meg og mine arvinger?

En fremtidsfullmakt gir arvingene retten til å ivareta interessene til fullmaktsgiver, samt selge fullmaktsgivers eiendeler. Dette gjelder når fullmaktsgiver lever og bor på sykehjem, er dement, syk og eller ute av stand til å ivareta sine interesser på andre måter. På den måten slipper man blant annet vedlikehold av fullmaktsgivers bolig. Dette innebærer i realiteten at arvingene får tilgang til arven før fullmaktsgiver dør.

Lenke til webinar: https://www.finansforbundet.no/finansstudio

Torsdag 6. juni kl. 17.00 – 18.30
.

Spørsmål du blant annet vil få svar på i dette webinaret er:

– Hvorfor burde jeg ha en fremtidsfullmakt?
– Hva er viktigste når jeg skal lage en fremtidsfullmakt?
– Hvem bør være min fullmektig?
– Hva kan jeg gi fullmakt om?

Foredraget blir sendt fra studio og lenke vil bli sendt, alle påmeldte, dagen før arrangementet. Det vil bli anledning til å stille spørsmål via chat.

Henning Borge, partner i Eckhoff, Fosmark & Co, tar oss gjennom dette webinaret. Han jobber med familie, arve- og skifterett, og underviser også i disse fagene på Universitetet i Oslo. Han har lang erfaring hva gjelder fremtidsfullmakter.

Advokatfirmaet Eckhoff, Fosmark & Co DA, er Finansforbundet samarbeidspartner når det gjelder privatrettslig rådgiving. Les mer om hva du som medlem kan få bistand til H E R