Oppdag fordelene med pensjonistmedlemskap!

Som pensjonistmedlem beholder du forsikringene og de fleste fordelene du har hatt som yrkesaktiv – til en langt lavere kontingent.
NYHET: Ulykkesforsikring er inkludert.

Pensjonistmedlemskap er et tilbud til eksisterende medlemmer som går av med pensjon.

• Pensjonistmedlemskap koster kun 600 kr pr. år (ordinære medlemmer betaler maks 420 kr pr. måned)
  • Kontingent betales året etter at du er registrert som pensjonistmedlem i Finansforbundet
  • Det er ikke mulig å melde seg inn på nytt som pensjonistmedlem hvis du ikke allerede er medlem.

Ulykkesforsikring er inkludert

Alle pensjonistmedlemmer i Finansforbundet får en ulykkesforsikring på 3G i Gjensidige inkludert i kontingenten.

Når årets kontingent er betalt, behøver du ikke foreta deg noe mer for at forsikringen skal gjelde. Forsikringen gjelder ut året du fyller 80 år.

Last ned (PDF) og se vilkår:

Snart pensjonist?
Registrer deg i dag

Gå til Endre medlemsskap på Min side (krever innlogging).  Velg medlemskategori «Pensjonist» og sett dato fra når medlemskapet skal gjelde.

Husk også å legge inn din private e-post så du ikke går glipp av gode medlemsfordeler!

10 gode grunner til å fortsette som pensjonistmedlem:

Det finnes mange grunner til å være pensjonistmedlem – her er noen:

1. Advokathjelp til privatlivet: Som medlem i Finansforbundet får du advokathjelp til privatrettslige spørsmål – til sterkt redusert pris.

2. Forsikring: Forsikringene er blant markedets beste, og målinger viser at medlemmene våre er svært fornøyde med hvilke skader forsikringene dekker, kundebehandlingen og oppgjørstiden i Gjensidige. Eksempler på forsikringer er innboforsikring, bilforsikring, livsforsikring, reiseforsikring og mye mer.

3. Bank: Som medlem i Finansforbundet får du et av Norges beste banktilbud hos Nordea.

4. Kurs og webinarer: Ønsker du å holde deg oppdatert på hva som skjer i bransjen, lære noe nytt eller kanskje bare være med på kajakkurs og utforske Norge? Pensjonistmedlemmer har fri tilgang til alle kurs og webinarer.

5. Hytter på Sjusjøen og i Homborsund: Som pensjonistmedlem har du mulighet til å leie Finansforbundets hytter på Sjusjøen og Homborsund. Disse hyttene står ofte ledig utenfor høysesongene, noe pensjonister kan nyte ekstra godt av.

6. Rabatt på reise: Endelig har du tid til å reise rundt og se de vakre stedene og opplevelsene du alltid har ønsket. Vi gjør turene rimeligere med rabattavtalene våre, hos for eksempel hotellkjedene Thon, Nordic Choice Hotels og Scandic.

Kanskje vil du heller nyte en ferie på sjøen med et cruiseskip? Sjekk rabattene vi tilbyr på både Color Line og DFDS.

7. Rabatt på hverdagslige kostnader: Like viktig som feriene er kostnadene i hverdagen. Utover bank og forsikring kan et pensjonistmedlemskap gi deg rabatt på både drivstoff og strømavtaler.

8. Rabatt på tjenester: Som pensjonistmedlem får du også gode priser på tannhelseforsikring fra Norsk Tannhelseforsikring og bilutleie fra Avis. For kostnadene som plutselig dukker opp.

9. Finansfokus: Du får fortsatt medlemsmagasinet Finansfokus, så du enkelt holder deg oppdatert på hva som skjer i bransjen.

10. Opprettholde kontakt med kollegaer: Et pensjonistmedlemskap gir deg gode muligheter til å opprettholde kontakten med tidligere kollegaer. Meld dere på kurs eller andre arrangementer, eller book hytte, hotell eller cruise sammen.

Var dette nyttig?