18 jun

Tir 18 juni kl. 17:00

Gulskogen gård - DRAMMEN
Meld på
Dette kurset er bare for medlemmer
Logg inn Bli medlem

Gulskogen gård – DRAMMEN Nedre Eikervei 72, 3048 DRAMMEN
Tir 18 juni 2024 kl. 17:00
Medlemsavgift: 100kr

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Informasjon

Bli med på en fascinerende reise til Gulskogen Gård, en unik skatt som har overlevd tidens tann og bevart sin rike historie.

Hva kan du oppleve:

• Utforsk det vakre hovedhuset: Vandre gjennom rommene og bli forført av interiøret. En museumsvert vil guide oss gjennom denne tidskapselen.
  • Lær om gårdens fascinerende historie: Oppdag hvordan Gulskogen har utviklet seg fra en velstående bondegård til en klassisistisk landvilla, og videre til et fredet kulturminne.
  • Spaser gjennom den idylliske landskapsparken: Beundre nøttelunden, dammene, prydparterrene og Norges eneste bevarte labyrint av lindetrær.
  • Få et unikt innblikk i Arbofamiliens liv: Huset er møblert som i deres tid, og uthusanlegget står intakt.

Gulskogen Gård er et perfekt sted for deg som:

• Er interessert i historie og kulturarv
  • Ønsker en unik og autentisk opplevelse
  • Elsker vakker natur og idylliske omgivelser
  • Vil lære mer om livet på en norsk landskapsgård

Etter omvisningen samles vi for litt enkel mat ute i parken. Det lønner seg å være medlem, du betaler en liten egenandel kr 100,- pr stk for deg og en gjest, vi sender faktura.