14 mai

Made to Grow: Er du motivert for endring?

Tir 14 mai - Ons 15 mai kl. 10:00 - 14:00

Clarion Hotel Oslo, Bjørvika
Meld på
Dette kurset er bare for medlemmer
Logg inn Bli medlem

Tir 14 mai 2024 – Ons 15 mai kl. 10:00 – 14:00
Påmeldingsfrist: Fre 10 mai 2024

Informasjon

Vil du lære å lære?

Da har vi en unik mulighet for deg! I en liten gruppe på maks. 15 personer, vil vi ha fokus på trygge rammer og psykologisk trygghet mens vi jobber med eget mindset. Kurset holdes På Clarion Hotel Oslo 14.-15.mai og inkl. overnatting og felles middag på kvelden. Gratis for medlemmer og tillitsvalgte.
Kort påmeldingsfrist!

Du må lære nye ferdigheter for å jobbe i finans!
90 prosent av medlemmene i Finansforbundet tror det blir endringer i arbeidshverdagen de to neste årene viser vår Kompetanseundersøkelse. – Det vil bli stort behov for å lære nye ferdigheter i finansbransjen fremover!

Malin Dahl, Partner i InFuture, sitat Finans Fokus 25.april 2024
Fixed or growth mindset?

Lære hele livet, stå lenger i arbeidslivet, kompetanse og ferdigheter innen ny teknologi og kanskje det aller viktigste -omstillingsevne og innovasjon! Det hele kan føles veldig overveldende.

I et arbeidsliv som krever stadig mer av oss, når det kommer til læring, endring, effektivitet og prestasjoner, er det stadig flere som lengter etter et roligere liv med mindre krav.

Kjenner du på at du har lyst til å ha gode arbeidsdager, interessante oppgaver og etterhvert gå ut av arbeidslivet med flagget til topps ?

– Kjenner du at du gjerne skulle hatt noe mer inspirasjon og motivasjon?
– Ønsker å ha mer energi, utholdenhet og kapasitet til læring og endring
– Vil du kjenne glede av mer robusthet og mestringstro?

Om du er i din siste fase i arbeidslivet og skimter pensjonisttilværelsen, eller om du har flere potensielt gode år igjen, men mangler arbeidsglede og motivasjon eller bare ikke føler deg motivert på jobb om dagen og ønsker å en karriere-endring, kan dette kurset være for deg.

Alle har vi behov for å oppleve mening, utvikling, mestring, at vi har god relasjon til både oss selv og andre, samt føler vi er verdifulle. Stadig flere kjenner de får dekket disse behovene i for liten grad. Dette kurset vil gi deg grunnlaget for å få mer av dette gjennom fokus på følgende;

Motivasjon og mening; -kilden til livskraft og utvikling
Mindset; -x-faktoren for robusthet, lærings- og endringsdyktighet
Mestring; -bygg bedre selvfølelse og sterkere evne til selvledelse

På dette kurset vil du møte Sissel Naustdal, Leder | MadeToGrow: Med 25 års erfaring fra HR og ledelse, operativt, som konsulent og gründer, samt forsknings- og utviklingsprosjekter, har Sissel omfattende erfaring med utvikling av mennesker og organisasjoner. Hennes ekspertise er særlig innen utvikling av menneskers potensial, «growth mindset» og hjernens formbarhet. Sissel er i dag leder av MadeToGrow, hvor de har utviklet unike verktøy for hvordan vi kan lære mer effektivt, styrke evner og robusthet, øke mestring og prestasjoner, og gjennom det, utvikle potensialet i oss selv og andre. Alt Sissel gjør er solid forankret i forskning og omfattende erfaring. Sissel holder også lederprogram for Finansforbundet.

Om MadeToGrow:
MadeToGrow sin misjon er å utvikle potensialet i mennesker og organisasjoner. Med mer en 50 forskningsbaserte digitale programmer, skreddersyr vi kurs og utviklingsprogrammer, heldigitalt eller i kombinasjon med fysiske samlinger og workshops. Vårt fokus er spesielt på utvikling av mindset, (selv)ledelse, relasjoner og mestringsferdigheter, for større evne til å gripe muligheter, takle endringer og utfordringer, samt evne til å skape, utvikle og være innovative.