05 jun

Ons 05 juni 2024 kl. 09:00 – 12:00
Påmeldingsfrist: Tir 04 juni 2024

Mai Brit Staurland Strøm mbs@finansforbundet.no 90690365

Kurset som er gratis for medlemmer retter seg mot personer som ønsker å bruke PowerPoint for å lage en mer dynamisk presentasjon for fremvisning.

Forkunnskap: Du må kunne det grunnleggende innen det å lage en PowerPoint-presentasjon.

På dette kurset vil vi vise deg hvordan du kan benytte animasjoner og bevegelsesbaner i dine presentasjoner for å fremme ditt budskap på en mer dynamisk og spennende måte.

PowerPoint gir deg muligheter for å legge inn animasjoner og bevegelser på elementer du har plassert på dine lysbilder. I tillegg kan du benytte ulike overgangseffekter og automatikk ved overgang mellom lysbilder.

Vi viser deg hvordan du kan bruke animasjon for å få til inngangseffekter, uthevingseffekter og utgangseffekter på elementer du har i dine lysbilder. Vi viser hvordan du kan animere tekst, figurer og bilder. I tillegg vil vi også gå litt gjennom hvordan du kan sette inn lyd og video, og få til en god flyt i hvordan lyd og video spilles av i din presentasjon. Vi viser deg også hvordan du kan lage bevegelsesbaner for å få ulike elementer til å bevege seg akkurat dit du vil på lysbildet.

Kurset gjennomføres i sanntid med nettundervisning via Teams og varer i 3 timer hvor vi har undervisningsøkter på 45 minutter + cirka 15 minutters pause etter hver økt. Det blir mulighet for å stille spørsmål og du får tilsendt praktisk informasjon om pålogging i god tid før selve kurset. Vi gjør deg oppmerksom på at ved påmelding til kurset så vil din identitet bli gjort kjent blant de øvrige deltakerne.

Opptak av webinaret
Vi vil ta et opptak av webinaret, og dette vil bli delt med deltakere i etterkant slik at du kan se det på nytt hvis du ønsker. På grunn av personvernregler deles opptaket kun med de som deltar i sanntid på webinaret og du kan ikke dele opptaket med andre.

Legg til kursinstruktør i listen over klarerte avsendere: For å være sikker på at du mottar e-post fra kursinstruktør hos Aktiv Kunnskap bør du sørge for at e-posten kurs@aktivkunnskap.com er klarert. Informasjon om hvordan dette gjøres finner du her. Dette er for å forhindre at e-post fra kursinstruktør havner i søppel eller spam.

Foredragsholder er Kathrine Jølle Wathne fra Aktiv Kunnskap AS. Hun holder kurs i Microsoft 365 skytjenester for samarbeid og produktivitet, samt tilhørende Office programmer og applikasjoner slik som PowerPoint, Word, Excel og tilsvarende. Hun holder også kurs innen presentasjonsteknikk, samt bruk av sosiale medier for bedrift. Kathrine har jobbet som kursinstruktør i 30 år.