29 aug

Tor 29 august 2024 kl. 18:00 – 20:00
Påmeldingsfrist: Tor 15 august 2024

Anne Karina Wolfe Liljegren awl@finansforbundet.no 97180073

Finansforbundet Vestland inviterer, I samarbeid med Fest i Kjeften, på sidersmaking på Verftet.  Vi starter med litt nytt fra forbundet før vi smaker norsk sider.

På en sidersmaking med Fest i Kjeften får dere smake på sideren til noen av de mest nyskapende sideriene, og vi smaker noen av Norges beste sidere. Her får vi lære om de forskjellige sider og siderområder. Fest i Kjeften har et nært samarbeid med produsenter fra Hardanger, men kjenner godt til sider fra andre regioner i Norge, samt England, Danmark og Spania.

Norges eneste siderguide og sommelier Thomas Digervold tar oss gjennom sidersmaking denne ettermiddagen.

Kippers, Verftet
Torsdag 29. august kl. 18.00.

Medlemspris 415,-
Ordinær pris kr 830,-

Vi byr på lett servering av brød og skinke til smakingen.

Det trengs ingen forkunnskaper, kun nysgjerrighet. Vi lover en hyggelig aften med lave skuldre, gode historier og gode smaker.

Bli med og bli siderfrelst.

Thomas Digervold, kveldens kursholder, er en av skandinavias mest profilerte og anerkjente sidereksperter, utdannet pommelierene (sidersommelier), ølsommelier og har ved behov også en mastergrad i organisasjonspsykologi! Han har hatt eget TV program på Matkanalen og skrevet for Ren Mat og Kabaret, har drevet Fest I Kjeften i 7 år, jobbet med mat og drikke siden 2003. Thomas har jobbet på alt fra pub og restaurant, til fine dining med stive skjortekrager, cocktailbar og nerdete øl og vinbarer.

Han har holdt over 100 smakinger og er en ettertrakta dommer i mat og drikke konkurranser som VM i sider, Norges beste sider, NM i ost, Det Norske måltid og mye mer.