FinansPuls

En podkast av og for folk i finans.

I podkastserien FinansPuls ser Ingeborg og Thanesh nærmere på hva finansbransjen egentlig handler om, hvem som jobber der og hva de jobber med. Og hvordan vil bransjen se ut i fremtiden? Sammen med en gjest utforsker de bransjen fra et studio i hjertet av Barcode.

Spotify
Apple

Episode 1: Ny i finans

Hvordan er det å være ny i finans? Og hva kan du gjøre for å trives i bransjen? Oda Graff, styreleder for nettverksgruppen Ung i Finans, er med i studio. I denne episoden får vi blant annet høre om hva Oda skulle ønske hun visste før hun begynte i bransjen, hva hun kunne tenkt seg å endre på, hvordan man får seg et godt nettverk og mye mer. Velkommen til første episode av FinansPuls!

Episode 2: Hva gjør en aksjemegler?

Mange assosierer finansbransjen med meglerhusene som kjøper og selger aksjer. Med oss i studio har vi Anders Evensen, som jobber som aksjemegler i ett av Norges største meglerhus – DNB Markets. I denne episoden dykker vi ned i hva aksjemeglere faktisk gjør og hvordan meglerhusene funker. Vet du hva forskjellen på aksjemegler, aksjeanalytiker og børsmegler er? Velkommen til andre episode av FinansPuls!

Kontakt podkasterne:

Spesialrådgiver