Vigdis Mathisen gjenvalgt som leder i Finansforbundet

Landsmøtet 2022: Vigdis Mathisen (63) fra Asker ble i dag gjenvalgt som forbundsleder i Finansforbundet. Det skjedde på forbundets landsmøte på Gardermoen. Jeg gleder meg til å ta fatt på en ny periode som leder for mer enn 33 000 medlemmer i finansnæringen, sier Mathisen.

Vi skal fortsette arbeidet med å sikre at en større del av verdiskapningen går til de ansatte, sier Vigdis Mathisen. Hun lover også en fortsatt sterk satsing på kompetansetilbud til medlemmene.

Landsmøtet har i dag gitt 18 millioner kroner fordelt på tre år til kompetansestøtte til medlemmene. Bransjen er i stadig endring og bedriftene etterlyser blant annet digital kompetanse og endringsvilje hos sine ansatte. – Det er arbeidsgivers ansvar å ha arbeidstakere med rett og oppdatert kompetanse. Våre medlemsfordeler med studiestipend og betalte studieplasser er et supplement til satsingen som gjøres på arbeidsplassen, sier Mathisen.

Arne Fredrik Håstein (49) fra Asker ble gjenvalgt som nestleder i Finansforbundet.