Hvorfor bli studentmedlem?

Det lønner seg å være studentmedlem. Her er 11 gode grunner!

1.    Du har alltid fagforeningen i ryggen

Å være studentmedlem i Finansforbundet betyr at du er en del av et større fellesskap som støtter deg gjennom studiet og karrieren som ligger foran deg. Finansforbundet er Norges største fagforening innen finans, og vi hjelper deg med utfordringene du møter som student, f.eks. gjennomgang av arbeidskontrakt. Vårt mål er å gjøre deg bedre rustet til arbeidslivet, samt gi deg en rimeligere studietid gjennom våre medlemsfordeler.

2.    Gratis videolege og -psykolog

Som student er det krevende å pleie fysisk og mental helse med et stramt studentbudsjett. Derfor får du som studentmedlem gratis videosamtaler med legen og psykologen gjennom Helsehjelp 24/7 inkludert i medlemskapet. Ha legen og psykologen i lomma året rundt, uansett hvor du befinner deg.

3.    Gratis fagbøker, kurs og webinarer

Å skille seg ut på arbeidsmarkedet er ikke en enkel jobb. Med Studentmedlemskap har du fri tilgang til en rekke spennende lydbøker/e-bøker, kurs og webinar som gir deg den unike kompetansen.

4.    Muligheten til studentstipend på 20 000 kr – 2 ganger i året

Vi støtter studenter som ønsker å gjøre noe spennende i studietiden! Skal du f.eks. starte opp noe eget, ta utveksling, skrive en akademisk oppgave eller gjøre noe helt annet? Da kan du som studentmedlem søke på studentstipendet to ganger i året. Alt du behøver å gjøre er å sende inn en søknad om hvorfor du mener at akkurat du fortjener stipendet. Les mer om studentstipendet her.

5.    Gratis studentforsikring

Det er dyrt å være student og vi ønsker å bidra med å kutte kostnadene dine, slik at du kan bruke pengene på det du faktisk ønsker. Som studentmedlem av Finansforbundet får du automatisk gratis studentforsikring i studieperioden. Dette inkluderer tyveriforsikring av mobil, PC og nettbrett, og ulykkesforsikring på inntil 1 000 000 kr. Les mer om studentforsikringen her.

6.    Halv pris på innboforsikringen i ett år

Er du en av dem som flytter ut for første gang? Da er det lett å bli overveldet av boligkostnaden med både leie og innboforsikring. Med studentmedlemskap får du halv pris på innboforsikringen i ett år. Husk at selv etter det første året får du som studentmedlem svært gunstig pris på innboforsikringen gjennom YS sin avtale med Gjensidige. Les mer om innboforsikringen her.

7.    Noen av markedets beste bank- og forsikringsvilkår

Finansforbundets medlemmer får forhandlet bank- og forsikringsvilkårene gjennom YS. Dette gir alle medlemmene våre noen av markedets beste vilkår for boliglån og forsikring. Som studentmedlem får du i tillegg enda bedre vilkår for både boliglån og forsikring hos Nordea Direct og Gjensidige.

8.    Hjelp i jobbsøkerprosessen

Å få sin første jobb som ferdigutdannet er en milepæl, men konkurransen i arbeidsmarkedet gjør veien til drømmejobben tøff. Finansforbundet hjelper deg med jobbsøkerprosessen fra søknad til arbeidskontrakt. I kompetansebiblioteket med fagbøker finner du mange nyttige bøker om alt fra hvordan skrive en søknad, CV og intervjuspørsmål til Linkedin og karriereveiledning. Våre toppadvokater leser også igjennom din første arbeidskontrakt, så du er helt sikker på hva du skriver under på. Lurer du på noe mer, så er det bare å ta kontakt.

9.    Rabattavtaler gjennom YS Fordel

Rabattavtaler kommer godt med i et stramt studentbudsjett. Gjennom YS Fordel får alle Finansforbundets medlemmer en rekke gode rabattavtaler på f.eks. reise, overnatting, fritid, tannhelseforsikring og mye mer. Sjekk ut alle rabattavtalene du får gjennom YS Fordel.

10. Studentmedlemskapet er en investering, ikke en kostnad!

Studentmedlemskapet er en ypperlig måte til å bli bedre kjent med finansnæringen og samtidig få en rimeligere studietid. Medlemskap koster bare 250 kr i året. For denne summen investerer du i deg selv i form av kunnskap og kurs, samtidig som at du får mange økonomiske fordeler. Allerede ved innmeldingen har du spart inn medlemskontingenten. Husk at du har fradragsrett på medlemskontingenten i skattemeldingen. Det er en grunn til at studentmedlemskap i Finansforbundet trekkes frem som et sparetips i denne store økonomiguiden for studenter.

11. Få supergavekort!

Verv en medstudent og få et Supergavekort på 250 kr. Hver gang. Så ja, det lønner seg.

Var dette nyttig?